Hieronder stellen de bestuursleden zich aan u voor.
Pim Groenendijk – Voorzitter
Mijn naam is Pim Groenendijk, en ik heb de eer om de rol van voorzitter te vervullen van de Alblasserdamse Gymnastiek Vereniging KDO. Sinds mijn jeugd ben ik al actief bezig met sport en bewegen, en ik weet hoe belangrijk het is om fit en blessurevrij te blijven. Met een achtergrond in Sport en Bewegen aan het CIOS, Fysioterhapie en veel passie voor gymnastiek, zet ik me ervoor in om onze vereniging een plek te maken waar iedereen zich thuis voelt. Naast mijn rol als bestuurslid ben ik ook trainer. Samen met alle trainers werken wij er met aan om onze vereniging verder te ontwikkelen, zodat iedereen – van jong tot oud – kan genieten van sport op zijn of haar niveau. Het geeft me voldoening om te zien hoe mensen plezier halen uit beweging. Buiten de vereniging heb ik mijn eigen Fysiotherapiepraktijk en ben ik fervent motorrijder en autoliefhebber maar binnen KDO ligt mijn hart bij het verder brengen van onze mooie club.
Gerda van der Spoel – Communicatie
Mijn naam is Gerda van der Spoel, ik ben getrouwd met Peter en heb een dochter en een zoon die niet meer thuis wonen. Vandaar de tijd om het bestuur van KDO te ondersteunen naast de Grote Clubactie die elk jaar in september van start gaat. Ik werk 24 uur bij een verzekeraar en doe nog wat vrijwilligerswerk. Mijn hobby’s zijn o.a. aquarobics en op woensdag gymfit bij KDO. Doel: Het bestuur ondersteunen, vele ‘handen’ maken licht werk!
Lucas Kanters – Bestuurder wedstrijd- en breedtesport
Mijn naam is Lucas Kanters en op vrijdagavond geef ik met veel plezier training aan de springgroep bij KDO. Mijn turncarrière begon al op jonge leeftijd bij de Ouder- & Kindgym, waarna ik via verschillende groepen ben doorgegroeid tot de herenselectie. Door de jaren heen heb ik veel tijd in de turnhal doorgebracht en aan veel wedstrijden deelgenomen. Zelf heb ik ruim 15 jaar met veel plezier geturnd! In 2018 ben ik begonnen als assistent-trainer bij diverse turngroepen binnen de vereniging. Eind datzelfde jaar heb ik mijn assistentendiploma behaald bij de KNGU. Inmiddels ben ik alweer meerdere seizoenen actief als hoofdtrainer van de springgroep op vrijdagavond. Over het algemeen wordt er steeds minder bewogen. Daarom vind ik het belangrijk om plezier in sport centraal te stellen. Ik vind het tof om samen met de turners te werken aan hun ontwikkeling – zowel op sportief als persoonlijk vlak. Binnen de trainingen is er daarnaast ook aandacht voor het sociale aspect. Plezier hebben met elkaar hoort daar absoluut bij! Ik hoop dan ook het plezier in turnen dat ik zelf jarenlang heb ervaren, door te geven binnen de springgroep. Naast het training geven bij KDO ben ik in het dagelijks leven werkzaam als algemeen fysiotherapeut. Sinds begin 2026 zit ik ook in het bestuur van KDO als bestuurder Wedstrijd- en breedtesport.
Bestuursondersteuning:
Ledenadministratie: Joke Middelbosch
Secretariaat: vacant
Er is 1 bestuurslid van wie de naam vanwege privacyredenen niet getoond wordt.

